Elektroonilised hinnasildid aitavad hindasid kuvada vastavalt Omnibusi direktiivi nõuetele

Hansabi kaubanduslahenduste valdkonnajuht Ott Viirmann rääkis Kaubandus.ee portaalile antud intervjuus, kuidas elektroonilised hinnasildid aitavad kaupmeestel riiulitel hindasid kuvad vastavalt Omnibusi direktiivi nõuetele.

Ott Viirmanni sõnul võiksid kaupmehed kaaluda elektrooniliste hinnasiltide kasutuselevõttu siis, kui soovitakse muuta protsesse efektiivsemaks ning seeläbi kasvatada müüke ja hoida kokku kuludelt. Lisaks aitavad elektroonilised hinnasildid kaupmehe elu lihtsamaks muuta ka uue Omnibusi direktiivi raames.

Seoses Omnibusi direktiivi jõustumisega on kaupmeestel kohustus allahindluste korral kuvada kliendile ka viimase 30 päeva madalaimat hinda. “Elektrooniliste hinnasiltide kasutamise korral on seda nõuet kergesti võimalik täita, olenemata tooteartiklite arvust ja asukohast. Korrektne info on võimalik siltidele saata sekunditega,” sõnas Viirmann.

Kaupmeeste sõnul on Omnibusi direktiiviga harjumine võtnud pisut aega ning mõningaid muudatusi on tulnud teha ka lisaarendustes, mille abil oleks hea jälgida hinnaajalugu. Loomulikult on tulnud olla ka senisest tähelepanelikum ning kampaaniate planeerimisel tuleb olla reeglitest teadlik.

Huvi kaupmeeste seas muudkui kasvab

Viirmanni sõnul on viimase paari aasta jooksul kaupmeeste seas hakanud huvi elektrooniliste hinnasiltide vastu kasvama. “Kui eelnevalt olid elektroonilisi hinnasilte kasutusele võtnud enamasti toidukaubandusega tegelevad kauplusteketid, siis tänaseks on seda teed läinud ka mitmed ettevõtted teistest valdkondadest,” selgitas ta.

Siiski leidub kaupmeeste seas ka neid, kes elektrooniliste hinnasiltide kasutuselevõttu veel pelgavad. Peamise põhjusena tõi Viirmann välja selle, et seni on tööjõud olnud ettevõtetele piisavalt soodne ja kergesti kättesaadav, mistõttu ei ole julgetud investeeringut ette võtta. Oluline osa on ka konkurentsil. “Kaubandusettevõtted jälgivad pingsalt, mida teevad sama valdkonna teised tegijad ning kui keegi teeb nii öelda otsa lahti ja saavutab konkurentsieelise, siis teised on oluliselt motiveeritumad järgi tulema,” ütles ta.

“Kui otsus elektrooniliste hinnasiltide kasutuselevõtuks on tehtud, siis reeglina keegi ümber ei mõtle. Pigem ikkagi suurendatakse pidevalt siltide arvu ja kaupluste arvu kus kasutada. Kui algselt võetakse lahendus kasutusele oma baasfunktsionaalsuses, siis järjest lisatakse kasutatavaid võimalusi juurde, et investeeringut maksimaalselt ära kasutada,” rääkis Viirmann.

Mida arvavad elektrooniliste hinnasiltide kasutuselevõtust kaupmehed?

Mitmete kaupmeeste sõnul pärsib uus direktiiv kampaaniatoodete laia valikut, kuna uut soodustust niipea teha ei saa. Samuti on mitmete kaupmeeste sõnul tulnud neile sellega seoses tööd juurde.

Selveri kommunikatsioonijuht Rivo Veski:

Selver kasutab elektroonilisi hinnasilte vaid puu- ja juurviljaosakonnas, kus hinnad muutuvad sagedamini (puu- ja juurviljade puhul on tegemist n-ö börsikaubaga, mille hinda mõjutavad pidevalt hooajalisus ja hooajalisusest tulenev saadavus). Iga uus puu- või köögiviljapartii võib olla juba uue hinnaga. Elektroonilised hinnasildid neis osakondades on väga suureks abiks.

Elektrooniliste hinnasiltidega ei eksi – see on üks põhjus, miks neid eelistada ja miks neile üleminek on olnud Selveris hea mõte. Hind kassas ja toote ees on üks ja seesama. Paberhinnasilte on kaupluses kümneid tuhandeid ja nende väljapanekul, vahetamisel võib esineda inimlikke eksimusi. Hinnasiltide soetamine on täna aga endiselt väga kulukas investeering.

Euronicsi jaekaubanduse juht Kaidi Kelt:

Kindlasti aitavad elektroonilised hinnasildid teha kaupmeeste elu lihtsamaks ja mitte ainult omnibusi direktiivi raames. Aeg, mis kulub hinnasiltide väljatrükkimisele ja vahetamisele on märkimisväärne, eriti kampaaniate alguses. Lisaks paberi- ja materjalikulu, mis jätkusuutlikkust silmas pidades on samuti olnud suur kulukoht. Kõige selle pealt saab korraliku kokkuhoiu, pluss paindlikkus erinevate andemete sh eelmise 30 päeva madalaima hinna kuvamisel, on elektrooniliste hinnasiltide puhul suur pluss.

Eks peamine põhjus on kindlasti elektrooniliste hinnasiltide alginvesteeringu suurus. Kuna Hansab on pakkunud meile uudse lahendusena siltide renditeenust, siis on see vähemalt meie jaoks parem ja paindlikum lahendus ning aitab kaasa kiirele elektroonilistele hinnasiltidele üleminekule kogu keti ulatuses.

Kaupmehed peaksid kindlasti elektrooniliste hinnasiltide kasutuselevõttu kaaluma juba puhtalt ressursi säästmise mõttes oleks see kindlasti mõistlik otsus. Palju sõltub kindlasti ka äri suuruset, mingi maani on ehk mõistlik teha sildimajandust paberi ja kääride abil, ent kui kaupluses on müügil tuhandeid erinevaid tooteid, siis on elektroonilised hinnasildid kaalumist vääriv lahendus.

Hansab tulebki kaupmeestele selles osas appi

Hansab on siinkohal kaupmeestele toeks ning abiks ideest kuni teostuseni. “Aitame leida parima lahenduse vastavalt kaupmeeste vajadustele, toetame vajalike liidestamise loomisel, paigaldame, koolitame ning pakume järelteenindust.

Refereeritud Kaubandus.ee lehelt

Tagasi