Kas pangandus kantavates seadmetes on järgmine suur trend?

Kantavaid seadmeid on saadaval igasuguse kuju ja suurusega ning need kuuluvad tänapäeva tehnoloogiateadliku tarbija kuumimate moeaksessuaaride hulka. Olgu need arvutiga ühendatud kellad, nutiehted, aktiivsusmonitorid või digitaalsed rõivad - tarbijale pakutakse arvukalt erinevaid vidinaid, mis aitavad tagada innovatiivse funktsionaalsuse ka liikvel olles.

International Data Corporation'i (IDC) hiljutise statistika kohaselt kasvas ülemaailmne kantavate seadmete turg 2016. aasta esimeses kvartalis enam kui 67% võrreldes eelneva aasta sama kolme kuuga. Ettevõte sõnul on tehnoloogia viimastel aastatel oluliselt täiustunud ja selle populaarsus märkimisväärselt kasvanud.

Pangandus on üks valdkondi, kus võib peatselt tunda uute kantavate tehnikaseadmete mõju, seda eriti nooremate klientide hulgas.

Kantavate pangandusseadmete esiletõus

Eelmisel aastal ennustas Juniper Research, et pangandusrakenduste arv, mida inimesed saavad kasutavad nutikellade kaudu, ületab 2020. aastaks 100 miljoni piiri.

„Digitaalses panganduses on toimunud oluline nihe personaliseeritud arvutitehnika suunas," ütles Juniper'i uuringu autor Nitin Bhas. „Me usume, et tehnoloogia arenguga sammu pidades toimub kantavate pangaseadmetega kohanemine kiiremini kui mobiilse panganduse puhul, eriti millenniumi põlvkonna seas.“

See on julgelt öeldud, kuid finantsinstitutsioonid näivad sellega nõustuvat. NCR ettevõte Digital Insight aitab juba praegu organisatsioonidel töötada välja nutitelefoniga kasutatavaid pangandusteenuseid ning võib oodata, et tulevikus paluvad samasugust abi ka paljud teised finantsinstitutsioonid.

Kuid kas need institutsioonid ei kasuta Y-põlvkonna kantavate seadmete lembust liialt ära?

Millenniumi mõistatuse lahendamine

Millennial Disruption Index on juba näidanud, et finantsinstitutsioonid on hädas turuosa haaramisega nende seas, kes on sündinud ajavahemikus 1980ndate algusest kuni 2000ndate alguseni. Hämmastav arv, s.o 71% vastanutest ütles, et nad külastaksid pigem hambaarsti kui kuulaksid oma panka!

Samas tunneb 53% vastanutest, et nende finantsteenuste pakkuja ei paku konkurentidest midagi erinevat, mille tulemuseks on see, et üks kolmandik vastanutest väitis, et nad kaaluvad panga vahetamist järgmise 90 päeva jooksul.

Ent PwC leidis, et millenniumi-põlvkond on veendunud, et kantavatel seadmetel on potentsiaali. Üle poole (53%) väitsid, et nad on põnevil tehnoloogia tuleviku suhtes, kusjuures kogu elanikkonnast väitis sama vaid 41%.

Kuna pangad jätkavad oma omnikanali-strateegiate välja töötamist, kas ei võiks siis kantava seadme toega tehinguteenused pakkuda võimaluse millenniumi-põlvkonna klientide uue laine ligimeelitamiseks ja hoidmiseks?

Kantavad seadmed on üks valdkondi, millel paljud finantsinstitutsioonid lähiaastatel hoolega silma peal hoiavad. Meie aga ootame huviga, kuidas maailmaruum jätkuvalt areneb.

Originaalartikkel NCR-i blogis: https://www.ncr.com/company/blogs/financial/wearable-banking-next-big-thing

Tagasi