Mida toovad järgmised 5 aastat pangaautomaatide jaoks?

Tuleviku ennustamine on suur väljakutse kõikidele ettevõtetele, eelkõige neile, mis tegutsevad dünaamilistes ja kiiresti arenevates tööstusharudes nagu näiteks finantsteenuste tehnoloogia. Kui teil õnnestub õigeid prognoose teha, annab see suurepärase võimaluse, et valmistada oma ettevõte ja kliendid ette selleks, mis ees ootab.

Ajal, mil tarbimiskogemuse ja iseteeninduse tähtsus üha suureneb, on paljud jaepangad suunanud pilgu võimalike tulevikuarenduste poole ühes kõige olulisemas kliendikanalis, milleks on pangaautomaadid. Kõik märgid viitavad sellele, et eelolevatel aastatel leiab selles valdkonnas aset märkimisväärne kasv ja innovatsioon.

2021. aastaks on kasutusel 4 miljonit pangaautomaati
Pangaautomaatide arv kogu maailmas, mis tõusis 2015. aasta lõpuks viis protsenti, ületades 3,2 miljoni piiri, kasvab eelduste kohaselt 2021. aastaks nelja miljonini. Seda väidavad viimased prognoosid, mille on teostanud spetsialiseerunud uurimis- ja konsultatsioonifirma Retail Banking Research (RBR). Seda toetavad nii pangaautomaatide kasutusele võtjate kui ka jaepankade seisukohad kogu maailmas.

Tehnoloogiline innovatsioon
Arvestades niivõrd kiiret progressi, mis leiab aset paljudes teistes sektorites ja tarbijale suunatud toodetes, seisavad pangad silmitsi teatud riskiga, et nad võivad jääda kliendikogemuse perspektiivist stagneerunuks ja vananenuks, kui nad ei suuda pangaautomaatide kanalis uuendusi ellu viia.

Olemas on palju tehnoloogiaid, mis võivad eelolevatel aastatel pangaautomaatide sektorile tohutut mõju avaldada, nagu näiteks kontaktivaba juurdepääs. Barclays teatas hiljuti kontaktivaba mobiilse sularahateenuse turule toomisest Suurbritannias, mis võimaldab klientidel sularaha välja võtta nutitelefoni või deebetkaardiga ATM-i puudutades. Midagi sarnast võttis ANZ kasutusele Austraalias 2015. aastal, pakkudes tarbijatele puuduta ja PIN funktsiooni. Tulemus? Turvalisem, töökindlam ja mugavam juurdepääs sularahale, mille tagajärjel lühenes tehingu teostamise aeg mõnedel juhtudel kuni 50%.

Biomeetria on teine valdkond, mis on sularahaautomaatide kanali jaoks väga paljulubav, luues klientidele mitmeid võimalikke eeliseid, nagu näiteks kõrgem turvalisus ja parem mugavus. India DCB Pank on otsustanud kasutusele võtta biomeetrilise autentimise Aadhaari ID-süsteemi kaudu kaardivabade sularahaautomaatide tehingute jaoks, Araabia Ühendemiraatides on aga ADIB käivitanud häälega aktiveeritavad sularahaautomaadid nägemispuudega kasutajate jaoks.

Eelolevatel aastatel saab pankadel olema üha rohkem andmeid, mida käidelda, ning sellega kaasnevad uued turvaohud. Tipptasemel turvalahendused, mis hõlmavad käitumis-, prognoosi- ja kognitiivset analüüsi, osutuvad tõenäoliselt üha väärtuslikumaks, kui on tarvis mõista ja prognoosida teatud skeeme nii klientide kui masinate osas. See annab tugevama positsiooni anomaaliate ja ohtude tuvastamisel.

Kokkuvõte
Järgmise 5 aasta jooksul toimuvad finantsteenuste tehnoloogia ja jaepanganduse valdkonnas kogu maailmas tõenäoliselt jätkuvalt kiired muutused seoses vananevate pangaautomaatide moderniseerimise ja asendamisega. Lisaks soovivad finantsasutused ilmselt teha muudatusi iseteeninduse, haruesinduste, digitaalpanganduse ja muude kanalite juhtimise valdkondades, kuna tarbijate nõudmised muutuvad järjest kõrgemaks.

Originaalartikkel NCR-i blogis: https://www.ncr.com/company/blogs/financial/what-will-next-5-years-bring-atms

Tagasi